Virtuali realybė. Kas tai?

Virtuali realybė – kompiuteriu sukurta aplinka, leidžianti pamatyti mums neįprastą, kitokią realybę. Užsidėję virtualios realybės akinius Jūs atitrūkstate nuo tos erdvės kurioje esate čia ir dabar. Vaizdas projektuojamas per du mažus lęšius. Tik panorėję galite pamatyti gražiausias pasaulio vietas, aplankyti garsiausius muziejus ar net tapti filmo herojumi neatsikėlę nuo sofos.

Paprasčiausia virtualios realybės forma yra 3D vaizdas, kuris gali būti tyrinėjamas interaktyviai ne asmeniniu kompiuteriu, maigant klavišus arba pele, kad vaizdas judėtų tam tikra kryptimi, jį priartinant arba nutolinant. Sudėtingesni metodai apima specialius ekranus, kambarius, kuriuose įrengti kompiuteriai ir liečiamieji įrenginiai, kurių pagalba galima pasinerti į virtualią realybę.

Virtuali realybė, kitaip VR, yra nauja technologija, kuri jums leidžia visiškai įsijausti ir pasinerti į virtualų pasaulį. Virtualios realybės akiniuose yra integruoti aukštos kokybės asferiniai lęšiai, kurie suteikia didelį matomumo lauką. Ekranėlis VR akiniuose yra padalintas į dvi puses, kurios rodo praktiškai identišką vaizdą, o lęšių ir jūsų smegenų pagalba jūs matote 3D vaizdą ir smegenys patiki, kad jūs iš tiesų esate kitoje aplinkoje. Žinoma, tai nėra tiesiog 3D ekranas, prilipintas jums prie veido, kuris rodo vieną vaizdą. Judesio daviklių pagalba jūs naujoje aplinkoje galite dairytis 360 laipsnių kampu ir apžiūrinėti naujas vietoves.

HTC Vive sistema yra šiuo metu vienas tobuliausių būdų pasinerti į virtualią realybę. Ne tik žaisti žaidimus valdant savo herojų monitoriaus ekrane, bet pačiam tapti tuo herojumi. Šiuose akiniuose jau yra integruoti aukštos raiškos ekranai bei visi reikalingi judesio sensoriai ir davikliai. Taip pat jie turi ir kameras bei kitus daviklius, kurie fiksuoja jūsų poziciją erdvėje, t.y. jūs galite ne tik dairytis po virtualų pasaulį, bet ir pasilenkti prie įvairių objektų ir apžiūrėti juos iš arti ir iš visų pusių, atsitraukti nuo jus puolančio dinozauro ar pasitraukti į šoną ir išvengti kulkos. Sistema turi ir valdymo pultelius, kuriuos paėmę į rankas galite ne tik iš šalies stebėti vaizdą, tačiau ir dalyvauti jame. Su šiais pulteliais jūs gaunate “rankas” naujame pasaulyje. Su šiomis “rankomis” jūs galite paimti objektus, valdyti juos, kurti, piešti, mesti, šauti, kautis ir t.t. Visa tai taip sustiprina virtualios realybės pojūtį, jog po kelių minučių visai užmirštate, kad stovite kambaryje, užsidėję akinius, ir mojuojate su dviem valdymo pulteliais kaip beprotis. Iš tiesų sunku žodžiais nupasakoti, koks jausmas yra užsidėti virtualios realybės akinius ir jaustis, jog esi visai kitoje aplinkoje, tai reikia patirti pačiam.

Technologijų ir pramogų kompanijos, tokios kaip “Walt Disney Co.” ir “21st Century Fox” kuria virtualų turinį – trumpus filmus, galimybę matyti krepšinį pirmose žiūrovų eilėse ir populiarius žaidimus, tokius kaip “Minecraft”.

Investuotojai ir ekspertai prognozuoja, kad virtuali realybė turi milžinišką potencialą verslo, mokslo ir pramogų srityse. Tai leis studentams aplankyti istorines vietas ar praktikuoti chirurgiją. Potencialūs nekilnojamojo turto statybos užsakovai ar nuomininkai galės pasivaikščioti po būsimą savo būstą, fiziškai ten neapsilankę; žmonės galės akis į akį susitikti virtualiuose kambariuose ir t.t.

Jau seniai kalbama, kad virtuali erdvė bus nauja terpė po spaudos, radijo ir televizijos, bet ne viskas taip greitai vyksta. “Nintendo Co.” 1995 m. išleido į rinką “Virtual Boy” virtualius akinius ir tai buvo didžiausia kompanijos nesėkmė.